"Det är alltid så givande att leda ChiBall då man ser människans utveckling både kroppsligt och mentalt. Man gläds åt varje framsteg ens elever gör och att få se hur de utvecklas och får ett nytt bättre liv. Det gör att jg får energi och växer som människa. Efter många egna tuffa år är det roligt att få ge andra glädje och styrka och se deras framsteg. Det har blivit min drivkraft att jobba vidare"  

- Mia - Kungsbacka - ChiBall instruktör 

 

 

"Att träna ChiBall är som ett mindfullnesspass med närvaro i nuet och full kontroll på kroppen, muskler och sinnet här och nu"

- Anne - leg. sjukgymnast och minfullnessinstruktör

 

 

"ChiBall kan inte beskrivas ...den måste upplevas "

- Marita Dahlby - ChiBallinstruktör sedan 2002

 

 

"När jag började med ChiBall försvann nästan all migrän och jag fick bättre hållning och framförallt minder stelhet i rygg och nacke. Om jag slarvar kommer det tillbaka men inte lika starkt som tidigare. Det ger mig inre ro och har gjort mig mer kroppsmedveten"

- Amanda 19 år - tränat ChiBall i 4 år.

 

 

"Intressant upplevelse att få vara med på ChiBall på remiss .(FaR Fysisk aktivitetet på remiss). Svank/korsryggsmassagen har varit toppen! Hr haft stora sömnproblem som minskat betydligt nu efter ChiBall och goda råd...Avslappningarna efter varje pass har varit jätteskönt".

- En FaR-deltagare på Gotland

 

 

 "Jag var ju med i chiballen från 2008 t o m våren 2010, men det var väldigt jobbigt med ryggen. Detta gjorde att jag hoppade av fr o m hösten 2010. Hade då fått besked att jag hade en kota som tryckte på ryggmärgen och långt gången höftledsartros. Det var mycket smärtsamt och jobbigt och kunde knappt röra mig överhuvud taget.‬‬ Våren 2011 träffade jag en läkare som la till medicin som gjorde att jag fick mindre smärta i ryggen. Våren 2012 testade jag chiball och det gick hyfsat. Givetvis hade höften blivit ännu sämre och med problem att ta på strumpan.‬‬ ‪‪Hösten 2012 började jag på chiballen igen, vilket gick hyfsat och dessutom tränade jag på Husläkarna. Jag kände att jag fick mycket bättre styrka i benen. Strax före jul märkte jag att jag kunde få upp benet så långt att jag betydligt enklare fick på mig strumpan. Alltså stående på höger ben.‬‬ ‪‪Kändes fantastiskt. Nu tänker jag träna chiball en gång i veckani grupp och 2 ggr hemma.‬‬" 

- Ingela Kanflo - gruppdeltagare